zondag, juli 27, 2008

50000 mensen lopen achter je auto, jij wijst de weg

Vandaag had ik de eer mee te mogen helpen bij een van de grootste wandel evenementen in Zuid Afrika. Het heet de Walk the Talk, door 702 talkradio georganiseerd voor het 8e jaar. Deelnemers schrijven in voor een 30, 15, 8 of 5 km wandeling. Onze Lionsclub mocht - om de clubkas te spekken - een aantal shutttle bussen, bezemwagens maar ook 'lead cars' bemensen. Ik had de eer de leadcar te mogen rijden van de 30km. Gister hadden we de route verkend, vandaag om 7.30 uur starte de 30km als eerste. Je rijdt dan op kop met een paar politie auto's. Dei mannnen weten absoluut niet hoe de routye loopt, ik had mijn best gedaan zo goed mogelijk alles in me op te nemen. Nu staan er ook overl mensen met een vlag bij kruispunten te zwaaien, maar ze weten niet altijd waar de volgende staat. Vooral in het tweede stuk van de tour betekende het tussen allelei lopers van de achterhoede van de 15 doorlaveren, omdat de snelste loper van de 30 het zelfde stuk tweemaal moest lopen.
Gelukkig ging alles goed en kon ik met de winnaar veilig de finish over. Om vooral maar aan de wedstrijdleiding duidelijk te maken dat ussen al die honderden finishende 15km lopers nu de 30km loper binnekwam reed ik mee naar de finish. Om het terrein achter de finsh, waar iedereen op een groot grasveld lag uit te puffen weer af te komen is een ander verhaal.




1 opmerking:

joshua zei

Loved it.

PALAVROSSAVRVS REX