zaterdag, januari 13, 2007

Huis buren fikt af

Zoals de trouwe lezers merken, heb ik niet zo vaak meer een update, nu we gesettled zijn. Vandaag echter kwam alles bij elkaar: Een enorme onweeer met later veel regenval, waardoor de rivier zwol tot in onze tuin, weer grote takken eraf, maar het meest spectaculair was wel de enorme fik bij onze naaste buur.

Bij de eerste enorme blikseminslag is het grasdak van buurman Paul geraakt en je zag na paar minuten rookontwikkling. Buren kwamen helpen met tuinslangen, ook vanuit mijn tuin heb ik mijn tuinslang ter beschikking gesteld, maar de vlammen sloegen al gauw uit het dak. Akomst brandweer duurde zeker twintig minuten, en hadden eerst alleen twee spuiten vanuit de wagen. Brandweer leek ook wat chaotischer dan wij gewend zijn. Eind van liedje is dat halve huis afgebrand is. Vanuit mijn tuin genomen zie je de vlammen binnenin. Wij passen even op een van de honden, hij ligt in de garage bij te komen.

Geen opmerkingen: