woensdag, augustus 16, 2006

Alarmmelding bij het huis

Het is vandaag een koude dag met veel wind. Marion is naar Krugersdorp met Yvonne voor boodschappen en ik heb net zelf een paar plinten besteld voor bij oa onze levensgrote spiegel, wordt ik gebeld op mijn mobiel door ADT, het beveiligingsbedrijf: Er is een alarm bij uw huis, moggen wij naar binnen ? Ja zeg ik, ik kom er gelijk aan. Aangekomen zie ik de auto van ADT voor het huis en de poort dicht. Ik rijd naar binnen en stop op de oprit, want ik zie niemand. Ik toeter maar eens om mijn aanwezigheid te melden, en daar zie ik de ADT bewaker, met indrukwekkend pistool voor de borst vanuit de zijkant van het huis komen aanlopen. Ik duk op mijn remote het alarm uit en de sirene stopt. Geen inbraaksporen gezien zegt de bewaker, ik ga naar binnen en check op het centrale display wat de booosdoener is geweest. Het is de beamer (bewegingsmelder) bij de garage. Boven dit gebied hangt een net voor de schaduw (shade-net(), wellicht is door een windvlaag hierdoor het alarm afgegaan. Morgen komen ze toch voor een check, zal eens vragen.

Geen opmerkingen: